رفتن به بالا

هفته نامه تحلیلی، خبری

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶
  • الخميس ۶ جماد ثاني ۱۴۳۹
  • 2018 Thursday 22 February
    شیراز باران
    ١١(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.١۴(in)
    محدوده دید ٢.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 1-Low
    رطوبت ٢۵.١۴(in)

بهترین زمان‌های نوشیدن آب افزایش کارایی مغز، رفع سردرد، بهبود خلق و خو، رفع چین و چروک پوست، کاهش وزن و تسکین درد مفاصل تنها بخشی از فواید نوشیدن آب است. زمان مناسب برای نوشیدن آب نکته حایز اهمیتی است و نقش مهمی در افزایش سلامتی دارد.  –عملکرد تمام اعضای بدن به آب وابسته است. […]

بهترین زمان‌های نوشیدن آب

افزایش کارایی مغز، رفع سردرد، بهبود خلق و خو، رفع چین و چروک پوست، کاهش وزن و تسکین درد مفاصل تنها بخشی از فواید نوشیدن آب است. زمان مناسب برای نوشیدن آب نکته حایز اهمیتی است و نقش مهمی در افزایش سلامتی دارد.

 –عملکرد تمام اعضای بدن به آب وابسته است. برخی از فواید نوشیدن آب و نقش آن در بدن عبارتند از:

۷۵ درصد مغز از آب تشکیل است.
آب دمای بدن را تنظیم می کند.
۸۳ درصد از حجم خون از آب تشکیل شده است.
مواد زائد بدن را حذف می کند.
۷۵ درصد از حجم عضلات از آب تشکیل شده است.
به جذب مواد مغذی در بدن کمک می کند
از تمام اعضای حیاتی بدن محافظت می کند.
به تبدیل غذا به انرژی کمک می کند.
اکسیژن را مرطوب می کند تا برای تنفس قابل استفاده شود.
به حمل مواد مغذی و آب به سلول ها کمک می کند.
عملکرد کلیه ها به آب وابسته است.

بهترین زمان برای نوشیدن آب
۱ -هنگام برخاستن از خواب
نوشیدن دو لیوان آب با دمای ولرم به محض برخاستن از خواب توصیه شده است. این کار به تنظیم دمای بدن و بهبود عملکرد اندام ها کمک می کند.

۲-نیم ساعت قبل از وعده های اصلی غذا
نوشیدن آب نیم ساعت قبل از غذا به گوارش مواد غذایی کمک می کند و از طرفی بخشی از حجم معده را اشغال و اشتها را کاهش می دهد.

۳-هنگام گرسنگی
ممکن است احساس گرسنگی کاذب باشد و نوشیدن یک لیون آب به پر شدن بخشی از معده کمک می کند.

۴-قبل از امتحان و فعالیت های دشوار ذهنی
آبرسانی به بدن و مغز سبب افزایش کارایی مغز شده و می تواند در بهبود عملکرد مغز موثر باشد.

۵-قبل از ورزش
به منظور تنظیم دمای بدن و آبرسانی به اندام ها، مصرف دو لیوان آب قبل از جلسات ورزش ضروری است.

۶-پس از ورزش
پس از ورزش به دلیل تعرق، نوشیدن آب ضروری است.

۷-زمانی که در معرض انواع میکروب قرار دارید
اماکن شلوغ مانند مترو و بیمارستان، فضاهایی است که بیشترین میزان میکروب، ویروس و میکروارگانیسم های بیماری زا را در خود جای داده است. آبرسانی به بدن مهمترین روش برای تقویت سیستم ایمنی برای حمله به عوامل بیماری زاست.

۸-هنگام ابتلا به بیماری
نوشیدن آب، میوه و انواع مایعات هنگام ابتلا به انواع بیماری ها ضروری است.

۹-هنگام خستگی
یکی از مهمترین راهکارهای مبارزه با خستگی، نوشیدن آب است.

۱۰-هنگام سردرد
کم آبی بدن یکی از مهمترین دلایل بروز سردرد است.

۱۱-قبل از رفتن به رختخواب
نوشیدن یک لیوان آب قبل از خواب احتمال حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.

۱۲-قبل از استحمام
نوشیدن آب قبل از استحمام از افزایش فشار خون جلوگیری می کند.

 

اخبار مرتبط

نظرات